Rólunk
:
Mi vagyunk a bika

A PREFA tulajdonosa, Cornelius Grupp így fogalmazta meg a vállalat legfőbb alapelvét és hajtóerejét: „Célunk, hogy ügyfeleinknek jobb legyen termékeinkkel, mint azok nélkül“. Cornelius Grupp 1981 óta vezeti sikeresen a nagy hagyományokkal rendelkező vállalatot az Alsó-Ausztria tartomány fővárosa, St. Pölten és a zarándokhely, Mariazell között elterülő idilli Traisen-völgyben. A PREFA immár 70 éves múltra tekint vissza.

A PREFA gyökerei a háború utáni újjáépítés idejére és a 300 km távolságra fekvő Salzburgba nyúlnak vissza. A 40-es évek közepén az európai táj- és városképeket a mérhetetlen háborús károk, beszakadt tetők és törött zsindelyek látványa határozta meg. Alois Gödl, a találékony bádogosmester olyan új anyagok és lehetőségek után kutatott, amelyek segítségével tartós tetőt lehet készíteni. Műhelyében különböző fémekkel kísérletezett. Hamarosan rátalált az alumíniumra, amelynek tulajdonságai már akkor meggyőzőek voltak. Gödl addig dolgozott az anyaggal, amíg – préseléssel és falcolással – ki nem dolgozta a tetőfedő zsindelyekre hasonlító tetőfedő elemet. Ezzel nemcsak a tetőfedésben ért el újítást, hanem megalkotta termékei nevét is: a német pressen (préselés) és falzen (falcolás) szavak első szótagjaiból jött létre a PREFA márkanév. Az új termékkel gyorsan sikerült első tetőket befedni. Alois Gödl PREFA-tetői a mai napig megtalálhatók és megcsodálhatók Salzburg tartományban.

Közel tíz évvel az alapítást követően Gödl anyagbeszállítója, a Fried. v. Neumann hengerelőüzem átvette a vállalatot, és székhelyét Alsó-Ausztriába helyezte át. A németországi piacra lépés 1998-ban a türingiai Wasungenben megnyitott gyártóüzemmel kezdődött.

Termék – márka – kézműipar – munkatársak

A mai sokrétű termék- és színválaszték alapját a Classic elem képezte. A paletta az évek során 4 000 különböző termékre bővült, amelyek gyártása kizárólag az ausztriai Marktl és a németországi Wasungen telephelyeken történik. A 60-as években elkészültek az első ereszcsatornák, a 70-es években pedig – a coil coating eljárásnak köszönhetően – a tartósság mellett a termékek megjelenése is a márka ismertetőjegyévé vált. A tetőfedő zsindelyek 80-as, majd a tetőfedő rombuszok 90-es években történt kifejlesztésével a Classic elemtől lépésről lépésre sikerült eljutni a tetőfedő és homlokzatburkolati rendszerig. Amikor 2010-ben piacra került az újszerű matt bevonat, az építészek és tervezők érdeklődése ugrásszerűen megnőtt. A PREFA termékei napjainkban már nemcsak a hagyományos családi házak építéséhez és felújításához használatosak, hanem zordabb körülmények között lévő épületekhez – például hegyi menedékházhoz –, valamint emblematikus és új építészeti projektekhez is, az egész világon.

Erős, mint a bika

A 2001-ben megfogalmazott „A tető, amely erős, mint a bika!“ szlogen Ausztriában az egyik legismertebb, legkedveltebb és legerősebb márkává tette a PREFA-t. „Erős, mint a bika“ – ez mindent elmond a PREFA-ról: nagy ellenálló képességű és tartós termékek.

Innovatív szemléletű kézműipari vállalat

Noha a PREFA napjainkra világméretű nagyvállalattá nőtte ki magát, amely 22 országban van jelen, és meghatározó tényező a tetőfedő és homlokzatburkolati rendszerek szegmensében, kézműipari vállalat maradt és marad a jövőben is. A PREFA szakiparosok számára kínál megoldásokat, szakiparosokon keresztül értékesíti kiváló minőségű termékeit, és nap mint nap intenzíven együttműködik velük. „A szakiparosok ismerik legjobban a termékeinket. Tapasztalataikat, ötleteiket és fejlesztési javaslataikat közvetlenül becsatornázzuk a termékfejlesztésbe“ – meséli Pasquali, aki 2017 vége óta az ügyvezetés tagja. A különböző PREFA-termékek felhasználásának és kezelésének megismertetése céljából jött létre 2005-ben a PREFA Academy. A szakiparosokat az anyagokról és feldolgozásukról mindkét telephelyen – Marktlban és Wasungenben is – közvetlenül a szakértők oktatják. 

„Csináld magad“

Kísérletek, próbálkozások, ötletek kidolgozása és olykor elvetése – a PREFA-nál végzett munka kreatív folyamat, amit elősegít az egyszerű vállalati felépítés és a lapos szervezeti struktúra, valamint a „csináld magad“ mentalitás, ami pedig a munkatársak vérében van. Semmit sem bonyolítunk túl, ehelyett azt mondjuk, „do it yourself“ – és ez igaz a cégvezetésre is. 

Lelkiismeretesség és megbízhatóság

A PREFA a vállalat mérete ellenére, valamint az Európa- és világszerte elért sikerei közben is családi vállalkozás maradt, és megőrizte az ezzel járó értékeket: az őszinteséget, a felelősségtudatot és a lelkiismeretes hozzáállást. A fenntarthatóság a nagy múltú vállalat életében immár több mint 70 éve fontos szerepet tölt be: a termékek alapanyaga, az alumínium a viszonylag nagy ráfordítást igénylő előállítást követően akárhányszor újrahasznosítható.

A PREFA által képviselt értékek nem utolsósorban a PREFA 40 éves garanciavállalásában köszönnek vissza.

A PREFA Aluminiumprodukte GmbH több mint 70 éve folytatja Európa-szerte sikeres tevékenységét a tetőfedő és homlokzatburkolati rendszerek fejlesztése, gyártása és értékesítése terén. A PREFA-csoport összesen 22 országban közel 500 munkatársat foglalkoztat. A több mint 5 000 kiváló minőségű termék gyártása kizárólag Ausztriában és Németországban történik. A 9 európai oktatási központban évente 3 000 kivitelező partnerünket képezzük. A nagy múltra visszatekintő vállalat Dr. Cornelius Grupp vállalatcsoportjának része, amely világszerte 45 gyártótelephelyen több mint 8 000 munkatársat foglalkoztat.